نقش پدر و مادرها در ساختن تصویر ذهنی برای بچه ها

ظاهرا همه قبول داریم که چقدر گفته ها و رفتار ما در ساختن زمینه و تصویر ذهنی برای  بچه ها نقش داره اینکه ما به خودمون، دیگران، محیط اطراف و گل و گیاه و ... چطور نگاه می کنیم خیلی مهمه فکر می کنم به نوعی در سالهای اول زندگی بچه ها دنیا رو از دریچه چشم و ذهن ما می بینند و شاید با خلاقیت خودشون شاخ و برگ می دهند و بهتر یا بدترش می کنند.

 

دیروز یکی از همکاران اومد مرخصی ساعتی بگیره گفت بچه اش مریضه وتب داره توصیه کردم تب رو جدی بگیره و به پزشک مراجعه کنه.پرسیدم چرا صبح که فهمیدی نبردیش؟ گفت تب بر بهش دادم که بیام اداره کارها رو انجام بدم و برم.

گفتم : سلامتی بچه ات واجبتره کارکه دیر نمی شه( واقعا کار اورژانسی هم نداشتیم !)

گفت: اتفاقا بچه صبح چشم هاشو باز کرد گفت :

ماما ایشه گتمه نواولار؟من خستیم آخه!

( مامان سر کار نرو چی میشه؟ آخه من مریضم)

دلم سوخت گفتم : خوب راست گفته.

گفت : من همیشه وقتی بچه از من می خواد که سر کار نیام بهش می گم: نمیشه ! اگه سر کار نرم محبوب منو میزنه!!اونم همیشه می گه : من این محبوب رو می کشم!!

 

حالا من موندم و یه بچه که بخون من تشنه است!

نظرات 4 + ارسال نظر
رضا سیدی پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.reza67.blogfa.com/

بترس از خشم کودکان محبوب !!

علیرضا قراباغی پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:39 ب.ظ http://rakhtkan.com/?p=1515#comments

لطیف بود.
محبوب٬ این لینک در مورد یکی از ایالتهای آریکا حرفهایی زده که یک کم هضمش سخته. اونجا توی باکو اوضاع چطوره؟ این تعریفهایی که می کنین انگار مثل تبریز خودمونه؟ یا عقب تر؟

ممنون بابت لینک. جالب بود و بقول شما هضمش سخته.فکر نمی کنم بشه اینجا رو با امریکا یا اروپا مقایسه کرد سیستم روسی سیستمی مختص به خود بود و هنوز هم بعد از گذشت ۱۷ سال از فروپاشی اون تفکر کم و بیش حکمفرماست. رفاه اجتماعی مناسب و استاندارد وجود نداره در عین حال خونه و آپارتمانهائی هستند با بهترین امکانات .
هزینه دارو و درمان برای طبقه ضعیف واقعا کمرشکنه.در عین حال آخرین مدل های لباس و کفش اروپائی و مغازه های شیک آنچنانی و مارک های گران قیمت تعدادشون هر روز بیشتر میشه. به عبارتی اختلاف طبقاتی شدیدی وجود داره.
من تبریز رو میشه گفت ندیدم ( یک روز اونجا بودم و فقط شاه گلی رو دیدیم ) ولی بعضی ها می گند بهتر از تبریزه بعضی معتقدند نه ! نمی دونم .
به نظر من تنها چیزی که بقیه دنیا رو از ایران متمایز می کنه آرامش روانی حاکم بر جامعه است. تصور کنید در ایران مردم حتی داخل خونه خودشون هم آرامش ندارند چون همیشه یکی هست که مزاحم بشه!
منظورم فقط دولت نیست مردم هم به هم رحم نمی کنند که البته این خودش معلوله نه علت.

پژ جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:43 ق.ظ http://pazh.blogspot.com

نکته‌ی مهم اینه که نترسی. چون اگر بترسی بدتره! اجازه بده وقایع به ترتیب خودش پیش بره. می‌تونه مادرش رو تطمیع کنی که آدرس و نشونیت رو بهش نده و یا نمی‌دونم محل کارت رو عوض کنی. شاید هم یک بدل چیز بدی نباشه. یه بدل استخدام کن و بفرستش سراغ اون بچه تا بچه هه بتونه عقده‌اش رو خالی کنه. نه گمانم به این فکر بیافته که اون بدله و باید دوباره بیاد سراغ خودت. به هر حال اگه از ما کمکی بر میاد بگو. دلمون نمی‌خواد بی محبوب بشیم. ته تهش هم اگر دیدی اوضاع خیلی بی‌ریخته فرار کن بیا ایران تا همینجا یه مخفیگاهی برات پیدا کنیم. یه مدت که دور باشی ان شا الله آبها از آسیاب میافته. توکل به خدا. شاید هم پشیمون شد و از خیر سرت گذشت. فقط اعتماد به نفست رو حفظ کن و بد به دلت راه نده. نمی‌دونم والا. مواظب خودت باش...

:))))) فکر کنم فیلم جالبی بشه :)) بهر حال ممنون که آنقدر به فکر من هستید.اون نکته ترس و اعتماد به نفس خیلی مهمه. یه جائی خوندم اگه از مشکلات فرار کنی اونها تو رو دنبال می کنند!

سید مجید چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:07 ب.ظ

خسارتی که بچه ها از این رفتارها می بینند غیر قابل جبران است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد