آموزش خشونت!

An 8-year-old boy in Azerbaijan hanged himself after watching video of Saddam Hussein's execution and asking questions about the process 

چرا به بچه ها اجازه می دهند این صحنه های خشونت بار رو نگاه کنند؟!

 

 

puzzle

This is a famous puzzle

Three people are eating at a restaurant. The waiter gives them the bill, which totals up to $30. The three people decide to share the expense equally ($10 each), rather than figure out how much each really owes. The waiter gives the bill and the $30 to the manager, who sees that they have been overcharged. The real amount should be $25. He gives the waiter five $1 bills to return to the customers, with the restaurant's apologies. But, the waiter is a dishonest man. He puts $2 in his pocket, and returns $3 to the customers. Now, each of the three customers has paid $9, for a total of $27. Add the $2 that the waiter has stolen, and you get $29. But, the original bill was $30. What happened to the missing dollar

Think about it. It is worth the effort. Then click here if you want to see the answer

نتیجه؟

خوب! من خیلی فکر کردم :

۱- تا چند سال پیش در کنار لجبازی در بعضی موارد٫ خیلی مقرراتی و تابع قانون و دستورات بودم و روی عقایدم پافشاری میکردم البته الان هم هستم ولی نه به اون شدت وقتی دیدم دخترم هم داره مثل من میشه و زندگی رو به خودش تلخ می کنه سعی کردم یه کمی شتابمو کم کنم شاید این هم از مزایای مادر شدن باشه !

۲-همیشه سعی   کرده ام خوب باشم !! دختر خوب ٫ شاگرد مدرسه ای خوب٫ دانشجوی خوب٫ همسر خوب ٫ کارمند خوب٫ مادر خوب٫ دوست خوب...فکر میکنم تو این زمینه موفق هم  بودم اما خیلی وقتها خسته شدم؛ البته شاید دلیلش این بوده که اصلا دوست نداشتم کسی بهم بگه ( که نگفته )  مثلا فلان کارت اشتباه بوده یا این رفتار رو نداشته باش یا فلان لباس رو نپوش ٫ بلند نخند٫ دختر خوب که این حرفها رو نمی زنه ! زن خوب که خسته  نمیشه٫ با مرد نامحرم حرف نزن٫ با آقایون کل کل نکن... ( می بینید زندگی اکثر ما دختران و زنان ایرانی به چه محدودیتهای بی ارزشی گرفتاره ! دغدفه های فکری چیه ! افسوس)

۳- خود سانسوری هم که دیگه خصیصه کلی ما زنهاست !باور ندارید؟ پس چرا فکر میکنیم ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است !! چرا قبول داریم حجاب مصونیته نه محدودیت ؟!چرا حرف اونهائی رو که میگند زن مرواریدیه که باید تو صدف باشه رو تکرار میکنیم؟چرا اجازه می دیم با ما مثل انسان رفتار نکنند و همه چی رو فدای خوب و نمونه بودن می کنیم؟

۴-حرفهای مایوس کننده زیاد زدم ؟! دیگه خوب نیستم؟ ببخشید !

۵-دارم سعی میکنم  مثبت نگری و مثبت اندیشی رو در خودم پرورش بدم و همه کائنات رو دوست داشته باشم و قبول کنم من هم یک انسانم با همه خصوصیتهای انسانی از جمله اینکه به خودم اجازه بدم بعضی وقتها اشتباه کنم !گاهی عصبانی و ناراضی باشم و در مواردی از ته دل بخندم و همه چی رو فراموش کنم.

 

 پ.ن. باورم نمیشه من این ها رو نوشتم !

 

بعد از دو هفته

- عید غدیر بر همه دوستداران مولا علی ( ع) مبارک باد.

-چند وقت پیش یه عکس  گذاشته بودم اینجا٬ امروز یه مصاحبه دیدم کانسپسیون پیچیوتو زن مبارزی که فریاد اعتراضش در مقابل کاخ سفید خاموش نگشته.

اراده و پشتکار مبارزاتی کانسپسیون  برای همه  تحسین آمیزاست.  او از سال ۱۹۸۱ تا به حال بطور ۲۴ساعته ، از سپیده دم تا فرا رسیدن تاریکی و سکوت کشنده  نیمه شب در پارک جلوی "کاخ سفید" زندگی میکند

جالبه چون به جای این خانم ما یه آقا دیدیم با سگش !یعنی دقیقا همون ساعتی که این خانم اونجا نبود ما بودیم !!

-هنوز دارم فکر می کنم !

بازی یلدا

خیلی دوست دارم خودمو توی این بازی شرکت بدم ! اما هر چی فکر می کنم هیچی به ذهنم نمی رسه !

یعنی این همه سال ! نه راز مگوئی ! نه شیرینکاریئی ! نه خدمتی ! نه اذیتی ! نه هیچی ؟!!

باید بیشتر فکر کنم اینجوری خیلی بی مصرفم !!!

- باشه وقتی از تهران برگشتم بهش فکر می کنم شایدم رفتم اونجا و خاطرات زنده شد و یه چیزهائی یادم اومد !!