روز شکر گزاری

امروز روز شکر گزاری یا همون Thanksgiving Day در کاناداست و تعطیل رسمی است .  

 

 

 شکرگزاری در انتهای فصل درو محصولات و تبدیل آن به یه جشن ملی٬ حتی الان که دیگه به صورت سنتی از درو و محصول خبری نیست . 

و از همه مهمتر پختن بوقلمون با انواع سس های مخصوص.  

جالبه که در قدیم  پختن خوراکی خاص برای جشن ها جزو برنامه بوده مثل سبزی پلو ماهی در شب جشن نوروز و یا همین بوقلمون شکم پر برای شکر گزاری . 

امسال که خیلی دیر به فکر درست کردن افتادم اما برای سال دیگه سعی میکنم یاد بگیرم که چه باید کرد

نظرات 9 + ارسال نظر
*** سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ق.ظ

اینجا که خبری از این روز نیست هر کی هر وقت بخواد خودش شکر گزاری میکنه اینم از دین ما

:))) با مزه بود

ندا سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ق.ظ

ببینم یعنی بوقلمون و سس مخصوص نتونستید بخورید؟

نه عزیزم ! شیشکی ما رو دعوت نکرد

معمولا بزرگتر فامیل بقیه رو دعوت می کنه و خلاصه دور هم بوقلمون می خورند. ما هم که غریییییییببببببب!

دختربهار سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:09 ق.ظ http://dastanekootah.blogsky.com/

کاغذ دیواری نو خونتون مبارک
شکرگزاری خیلی عالیه اونم دست جمعی این فرهنگ رو دوس دارم.
شکر نعمت نعمتت افزون کند...

مرسی

ندا چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ

ان شالله بعدا خودت میشی بزرگ فامیل عروس و داماد و نوه ها میان براشون درست میکنی

یک دسته گل بنفشه پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:35 ق.ظ

خونه جدید مبارک محبوب جان..خیلی زیبا و دلنشینه.
تنکسگیوینگتون مبارک (چقدر طولانی شد)
من هم امسال هیچی درست نکردم شاید سال دیگه:)

مرسی

پونه جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:23 ق.ظ

به نظر می‌رسه بخش فراموش شده ماجرا همون بخش شکر گذاری باشه
ما هم هیچ‌جا دعوت نشدیم خودمونی سه عدد ران بوقلمون پزیدیم

راست میگی واقعا
چه فکر خوبی نوش جان!

نسرین بهحتی سه‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.nasrinbhjati.blogfa.com

عاشف جشن درو هستم در روستاهای خودمون هم داریم معمولا بعدش یک النگو برای بانو و سفر مشهد و چقدر قشنگ کاش در روستا زندگی می کردم

پیمانه جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://pn1350.blogfa.com/

از بین مراسم و جشنهای بلاد فرنگ این یکی را خیلی دوست دارم خیلی دلنشینه البته اگر شکرگذاری در کار باشد

درسته

علی یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:06 ق.ظ http://alilorestani.persianblog.ir/

راستش من تازه کارم از صراحتت لذت بردم اگه تونستی یه سر به من بزنی خوشحال میشم . پیروز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد