جزئی از کل

یک کاشیکار شصت و دو ساله که به هنگام سکته قلبی به تحربه حالت نزدیک به مرگ نایل آمده است می گوید:   

آنچه آموختم این بود که ما همه جزئی از یک کلّ واحد و عظیم جهانی هستیم .  

اگر خیال می کنیم که می توانیم شخص دیگری یا موجود زنده دیگری را بدون اینکه به خود صدمه وارد آوریم٬ آزار دهیم کاملاْ در اشتباهیم. 

به جنگل یا گل و یا پرنده نگاه می کنم و می گویم: این منم٬ این جزئی از من است. 

 ما به همه چیز متصلیم و اگر بکوشیم عشق و محبت خود را نثار آن وصلت کنیم آدمهای خوشبختی خواهیم بود. 

 

جهان هولوگرافیک 

مایکل تالبوت 

ترجمه داریوش مهرجوئی

نظرات 7 + ارسال نظر
همکلاسی چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:26 ب.ظ

به عبارت دیگر ما همان کل هستیم. وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت!

پیمانه پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ق.ظ http://pn1350.blogfa.com/

سلام . این دقیقا یکی از رهنمودهای مهم یوگا است و من به آن معتقد هستم . ممنون از یادآوری

خواهش می کنم

ندا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ

چه دردسری؟:(

چرا؟

دختربهار جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:06 ق.ظ

قبلا هم اسم جهان هلوگرافیک رو شنیده بودم. اما هنوز فرصت نشده بخونمش.
مرسی که این قسمت زیبا رو با ما قسمت کردی (-:

قابل شما رو نداره:)

بهار شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:55 ب.ظ http://ba77.blogfa.com

وای چه تجربه خوبی! من خیی دوست دارم این حالت رو تجربه کنم
فکر می کنم بعدش زندگی زیباتر خواهد بود و راحتتر
راستی چرا قسمت کامنت پست بالا بسته اس؟؟

یکی از همین آرش‌ها یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:14 ب.ظ

مرسی

نیلو چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد