سفر

 

 

 باز هم میخوایم بریم سفر٬ اما شاید این دفه با دفه های پیش یه کم فرق داشته باشه. 

 اونهائی که رفتند خیلی تعریف می کنند٬ می گند خیلی خوبه٬ خیلی باحاله !  

وقتی می پرسی چه جوریه؟ می گند باید بری تا بفهمی!‌حالا ما می خوایم بریم. 

یه وسواسی دارم برای مسافرت اینکه باید بدونم دقیقا کجا دارم میرم٬ برای چی مبرم٬ کی میرم٬ کی برمیگردم٬ اونجا کجا می مونم و ... 

زمانش که دیروز معلوم شد ۲۲ نوامبر رفت و ۱۳ دسامبر برگشت. مونده بقیه اش !   

 دوستی توصیه کرد قبل از سفر حتما فلسفه حج رو بخون تا بدونی کجا و چرا می ری و اعمالی که انجام می دی برای چیه؟  

از کل اینترنت گردی ها چیز زیادی دستگیرم نشد بجز مناسکش که فکر کنم از بس خوندم حفظ شدم! 

کتاب خسی در میقات جلال آل احمد رو هم خوندم با توجه به عنوانش فکرمیکردم باید خیلی فلسفی باشه ٬ بد نبود اما کمک زیادی نبود.بیشتر سفرنامه بود.  

 

حالا به رسم دیرینه٬ ضمن حلایت طلبی ازهمه دوستان و آشنایان٬ می خوام بگم: هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستم.

 

پ.ن. ۱دوستان از همه شما متشکرم و قول میدم همه شما رو اونجا دعا کنم. 

پ.ن.۲ علاقمندان می تونند در اینجا فیلم سفر عشق رو آنلاین تماشا کنند.

نظرات 23 + ارسال نظر
سید مجید دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:21 ق.ظ http://neveshte.blogsky.com

سلام
خوش به سعادت شما
برای همه کسانی که دلشان آنجاست دعا کنید
شاید خدا نصیبشان کند.
سفرتان پر بار و بی خطر باد

سلام.ممنون.حتما

حسین دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:27 ق.ظ http://llee.blogsky.com

سلام

من ۲ تا cd دارم که همه چیزو خیلی قشنک توضیح داده.... خیلی دوست دارم هر کسی قبل از این سفر این cd ها رو ببینه ولی نمیدونم چطور به دست شما برسونم.... اونجا این سی دی مناسک و فلسفه حج پیدا نمیشه؟ اگه پیدا نمیشه بگید تا بلکه یه کاری انم تا این سی دی رو ببینید. (حداقل براتون آپلود کنم)

مهتاب دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:42 ق.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

به سلامتی و خوشی
پیشاپیش زیارتتون قبول باشه دوست جونم
:*

متشکرم دوست جون

ندا دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام محبوب جان
درسته که من سفری که رفتم عمره بود و قطعا با حج واجب خیلی فرق داره ولی به نظرم تا اونجا که میتونی سعی خودتو برای فهمیدن فلسفه حج بکن چون من خیلی چیزاشو نفهمیدم و اونقدرا زیارت بهم نچسبید هنوز هم خیلی اعمال که یادم میاد کنارش یه علامت سوال بزرگه
هر جاش یه جور خاص حال و هواتو عوض میکنه یه شب ما مسجدالحرام رفتیم طبفه بالا خیلی قشنگ بود
اگه بخوام جزیاتش رو تعریف کنم طولانی میشه
خیلیا به من گفتن موقع طواف دعای جوشن کبیر بخون ولی من نتوستم
تواون سفر یه چیزی که قبلا هم بهت گفتم فکرش آزارم میداد و بهترین لحظات سفرم رو نابود کرد
فقط همین که هرچی از خدا بخوای اونجا هرچی واو به واوش رو بهت میده باور کن من با تمام وجود احساسش کردم و خواسته هام رو دریافت.
صحرای عرفات که میری یه حس خاصی داری حتما زیارت عاشورا رو بخون .میگن رو خامک اونجا هر چا از خدا میخوای بکش.ولی خب من نقاشیم خمب نبود ترسیدم اون چیزی که میخوام رو بکشم:::::::::)))))))))
کوه جبل الرحکه خیلی با شکوه بود مخصوصا تا نوکش رفتیم و نماز خوندیم موقع پایین اومدن تمام طول راه یه سری آدم هستند که گدایی میکنن ولی دل آدم براشون کباب میشه همشون نقص عضو دارن نه این نقص عضوای معمولی نه نقص عضوهایی که وقتی میبینی همینطور ناخو د آگاه خدا رو به خاطر سلامتیت دعا میکن ی

ممنون از توضیحات.میگن نمیشه باخودت کتاب دعا ببری که؟

[ بدون نام ] دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام . آخ محبوب جان خوش به حالتان ! همگی با هم می روید ؟ التماس دعا خانومی . سفر به خیر و پیشاپیش زیارت قبول . (بوس و بغل - صد دفعه)

ممنون. دوتائی میریم:)

مرضیه دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام ایشالا به سلامتی برید و برگردید
ما رو هم دعا کنید

مرسی.حتما

بولوت دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:46 ب.ظ

تحلیلی از مناسک حج نوشته ی دکتر شریعتی رو بخون

مرسی

ندا سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ق.ظ

سلام
تازه چونم گرم شده بود که مدیرم اومد تو اتاق::))
امروز هفته نامه سلامت گرفتم کلی سفارش برای زایرا نوشته
محبوب واقعا این سفر یه حال خاصی داره قبلش یه جور آدم سر در گمه
بعدش هم یه جور دیگه تا برمیگردی دلت میخواد دوباره بری
البته سفر شما سخت تره ولی خوبیش اینه که شما جوون هستید
راستی اگه ۲ نفری میرید پس زهرا کجا میره؟تو اون شهر غریب تک و تنها بمونه؟
کتاب دعا هم چرا ما میبردیم .یه سری دعا هم هست مخصوص هر دور طواف بیشتر برای اینه که قاطی نکنه آدم یادش بره دور چندمه فقز نمیتونی خونه ندا رو ببوسی
ما رو بگو سیما اونسال کنکور داشت کلی سفارش کرد براش از همونجا مداد خریدیم و کلی به در و دیوار خونه خدا مالیدیمش
اگه این کار رو نمیکردیم دیگه چی قبول میشد؟
ولی این همه تلقینه من قبول ندارم
خلاصه هر چی یادم بیاد حتما برات میگم خانمی

:)) ممنون

بهار سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:42 ق.ظ http://varash.wordpress.com

سلام
خوش به حالتون.
زیارت قبول انشا الله

تشکر

حسین سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:47 ق.ظ http://llee.blogsky.com

سلام ...فردا اسم اون سی دی ها رو میگم حتما.

عالیه!

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ق.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

سلام دوست عزیز، انشالله که سفر بهت خوش بگذره و همون جوری باشه که دوست داری... راستش من اطلاعاتی از مناسک و فلسفه حج ندارم، خیلی دوست داشتم می تونستم کمکی بکنم.
سبز باشی....

ممنونم

پپلا سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:23 ب.ظ

آرزوی سفری خوش و سلامت برای شما دارم.
راستی از مطالب و عکس های زیبای شما درباره تفلیس بسیار متشکرم.

مرسی.
خواهش می کنم:)

مرضیه سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:04 ب.ظ

به یه بازی دعوتین خوشحال میشم انجامش بدید

حسین چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ http://llee.blogsky.com

سلام

اسم سی دی سفر عشق هست. مغازه هایی که سی دی مذهبی میفروشن این سی دی رو دارن. اگه باز هم نتونستید تهیه کنید به من بگید تا براتون آپلود کنم.

واسه منم دعا کنید تو سفرتون

خیلی ممنون

کیهان چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ

درود بر شما عزیز
انشلا قبول باشه
اما اینقدر خودتو اذیت نکن
ما چند بار رفتیم
اما یپامبر مرهوم شده بود و خدا هم خانه نبو!!(شوخی)
اما در کل
آنجا هم معبدی ست مث همه معابد و بسته به اینکه فلسفه ات برای دین و زندگی چیست به درجات متفاوت می توانی از آن لذت ببری!
همه معابد مثل هم هستند کنیسه یهودی و کلیسای مسیحی و آذرگاه زرتشتی و و مهاباراتای ...
بگذریم....
کعبه سنگی ست که ره گم نکنی
حاجی احرام دگر بند!
زیاد سخت نگیر !خبری نیست

چشم:)

ندا چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:32 ب.ظ

من اپم:))

حسین پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ب.ظ http://llee.blogsky.com

سلام

خواهش میکنم. مگه کاری از دستم تو این جور کارا بر بیاد هیچ وقت دریغ نمیکنم

باز هم تشکر

پونه جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:01 ق.ظ http://pooneh55.blogfa.com

سفر به خیر
زیارت قبول خانومی

مرسی:)

سعید جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:36 ق.ظ http://sabahlarimiz.wordpress.com/

حجکم مقبول حاجی

شکراً

مهتاب جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:16 ب.ظ http://aeenehomahtab.persianblog.ir

دعا کن برام که گرم شم

:*

زیبای زندگی یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:50 ق.ظ

به سلامتی عزیزم...ما خودمون هم مسافریم و هیچی بلد نیستیم باز شما مناسکش رو بلدی...پس منم نیازمند یاری سبزت هستم.

سوشیانس یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ب.ظ http://mrbahrami.wordpress.com

سفر به خیر :) بیش از این هیچ توان گفتنم نیست...

ندا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:42 ب.ظ http://ansuyekhial.blogsky.com/

سلام محبوب جون
وقتی اینا رو میخونی دیگه حاج خانوم شدی
همش حساب میکردم چند روز مدینه میمونی همش با حساب کتابای من وقتی برای مدینه نمیموند
یه خواهش :دلم میخواد تمام منسک رو برام شر ح بدی از حال و هواش و کل کارایی که باید کرد
سر فرصت برام بنویس
یا تو وب یا به میلم
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد